kruche ciasto z konfiturą wiśniową

Weekendy powinny być zdecydowanie zdilejtowane :)
W sobotę rano, po wypiciu kawy w mojej głowie zaczyna toczyć się wojna pomysłów "co by tu wykombinować", kubki smakowe powodują ślinotok a kuchnia zamienia się w małą produkcję. tworzę, kombinuję, próbuję, a tyłek rośnie :)

I tu mój pomysł na jedno z wymyślonych w mojej głowie słodkości.









składniki na standardową blaszkę 21x30:


  • 3 szkl. mąki krupczakti
  • 1 kostka margaryny (jakakolwiek)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 0,5 szkl. cukru
  • 3 żółtka
  • 2 duże łyżki śmietany 18%
  • 3 łyżki cacao
Wykonanie:

Do mąki dodać proszek do pieczenia+ cukier- wymieszać. Dodać margarynę i połączyć ją w taki sposób aby nie było grudek margarynowych tylko żeby powstała "sypka" masa. Należy to jakby wałkować w obu dłoniach, ale nie bryłować tego. Kiedy już będzie wszystko połączone dodajemy żółtka i śmietanę i znowu "wałkujemy" w dłoniach. Teraz naturalnie powinna powstać taka niby kruszonka. Pamiętaj- nie zagniataj tego w bryłę, bo ciasto po upieczeniu będzie twarde.

Ps. jeśli wiśnie są słodkie, należy zmniejszyć ilość cukru.  

  • 2 słoiczki wiśni drylowanych (ok.600 ml.)
na krem:
  • nutella
  • 1 duży (300ml.) kubek śmietany kremówki
  • 0,5 szkl. cukru pudru
  • 1 serek mascarpone

wykonanie:

Zrobić ciasto, rozsypać 2/3 ilości po blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Posypać to wszystko równomiernie cacao. Na wierzch wyłożyć wiśnie. wszystko razem zapiec. Pozostałą część ciasta można zamrozić na " inny raz".
( Ja dzisiaj zrobiłam z niego tarteletki- wyłożyłam nim foremki, zalałam słodkim mlekiem skondensowanym i do środka powrzucałam wisienki. zapiekłam- super :) )

Przygotować krem ze schłodzonych składników
Ubić śmietanę z cukrem na sztywno, dodać do tego serek, wszystko razem wymieszać.
Gdy ciasto się upiecze i przestygnie posmarować nutellą, na to wyłożyć krem. można polać to czekoladą. Ja, żeby nie zwiększać ilości kalorii posypuję górę ciastka prawdziwym sypkim cacao przez sitko.






Przygotować krem ze schłodzonych składników
Ubić śmietanę z cukrem na sztywno, dodać do tego serek, wszystko razem wymieszać.
Gdy ciasto się upiecze i przestygnie posmarować nutellą, na to wyłożyć krem. można polać to czekoladą. Ja, żeby nie zwiększać ilości kalorii posypuję górę ciasta cacao.





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Szwedzkie pierniczki PEPPARKAKOR rodem z IKEA

Gołąbki z kaszą bulgur

paszteciki wigilijne