Przecier paprykowy

Przepis na tą pyszną pastę dostałam od mojej przyjaciółki Agaty, przez co nazwałam go sobie w pierwotnej wersji "Przecier Agaty". Po wieloletnich doświadczeniach zmodyfikowałam zarówno nazwę jak i proporcje.



Pasta jest przepyszna. do kanapek, mięs zimnych, do gotowania....

Po wielu próbach znalazłam też paprykę idealną. polecam pomidorową- ma bardzo dużo miąższu ( w przeciwieństwie do tej klasycznej)

  • 3 kg. papryki czerwonej
  • 20 dkg. świeżego chilli
  • 1/2 kg cukru
  • 1 szkl. oleju
  • 3 łyżeczki soli
  • 3 liście laurowe
  • 4 duże główki czosnku
  • 3/4 szkl. octu
  • można dodać koncentrat pomidorowy ok. 500ml.


Obie papryki oczyścić, zblendować, dodać olej, liść laurowy, sól, cukier. Gotować przez 20 min.
Po tym czasie dodać przeciśnięty czosnek, ocet ( i ew. koncentrat pomidorowy jeśli się na niego decydujecie). zagotować wszystko razem jeszcze 5 min. 

w przecierze czuć jest drobniutkie skórki od papryki. Ja przesiewam wszystko przez sitko, aby się tego pozbyć.
Zagotowuję jeszcze raz, wrzątek wlewam do małych do słoiczków. Nie pasteryzuję.







Komentarze

  1. Aguś probowałaś upiec paprykę, żeby pozbyć się skórki? Przepis pyszny. Spróbuję.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Szwedzkie pierniczki PEPPARKAKOR rodem z IKEA

Gołąbki z kaszą bulgur

Mufinki bananowe