Kurczak duszony z prażonymi pestkami dyni

Najbardziej podoba mi się takie gotowanie, gdzie mam swobodę w dorzucaniu składników do garnka nie sugerując się tym, że komuś TO będzie smakować czy też nie. Takie, kiedy zaglądam do lodówki i w głowie, a raczej na kubkach smakowych kreuje mi się potrawa.
I tak było właśnie tym razem. Wzięłam pierś kurczaka do ręki a reszta sama się zrobiła.
Smak dania wyszedł doskonały- nawet moja siostra (krytyk kulinarny :) ) głową kręciła, w sensie , że "dobre" :)







Składniki:

  • 1 Podwójna pierś kurczaka
  • 50 dkg. pieczarek

2 czerwone papryki
2 duże cebule
1 mała papryczka chilli
 0,5 szkl. Pestek dyni
3 łyżki masła
Olej
Przyprawa gyros
Sól

Wykonanie:

1. Kurczaka pokroić w kostkę, zamarynować w przyprawie gyros ok. pół godz. .
2. Kapelusze pieczarek pokroić na cztery części, nóżki na małe elementy
3. Cebulę pokroić w półksiężyce, usmażyć na maśle razem z pieczarkami
4. Kurczaka po zamarynowaniu usmażyć na oleju.


Gdy juz sie nam to wszystko posmaży, połączyć kurczaka z pieczarkami, zalać wrzątkiem i dodać pokrojona w paseczki paprykę i drobniutko pokrojona papryczkę chilli. Pogotować ok. 20 min bez przykrycia aby powstał nam sosik. Na sam koniec dodać słonecznik. Wymieszać wszystko razem.
Podawać najlepiej z kasza pęczak


5. Pestki dyni uprażyć w rondelku (bez tłuszczu)








Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Szwedzkie pierniczki PEPPARKAKOR rodem z IKEA

Gołąbki z kaszą bulgur

Grzanki