Mus jabłkowy

Uwielbiam robić przetwory na zimę. Pomimo, że jest to czas wzmożonego wysiłku, to myśl, że w zimie może być gotowe "letnie" danie jeszcze bardziej mnie motywuje do działania.
Tutaj podzielę się z wami jak szybko i pysznie produkuję mus jabłkowy- gotowy na jabłecznik, naleśniki, jabłka z ryżem czy inne szaleństwa. Wystarczy tylko otworzyć słoik. 
Ale po kolei :)

Najlepsze jabłka na musy to "szara reneta" nie mają dużo soku i są pyszne w smaku.





Składniki:
  • jabłka 
  • cukier
Jabłka oczyścić z gniazd nasiennych i skórek. 
Ja jabłka tarkuję na tarce takiej jak do buraczków ćwikłowych w malakserze.  To jest najszybszy sposób. Jeśli tego nie zrobicie, taki mus będzie musiał dużo dłużej się gotować.
Obrobione jabłka zagotować w garnku na wolnym ogniu- należy dość często mieszać bo się to wszystko nam spali :(
Po tym czasie dosypać cukier. I tutaj też należy być ostrożnym- ja na 10 litrów musu dodaje tylko 1 (!) kg. cukru. Jak dla mnie, są już wystarczająco słodkie. Wszystko razem przegotować ( jeszcze jakieś 10 min.) Gorące wlewać do słoików do samego rantu- bo po co pasteryzować powietrze :). Odstawić do góry dnem aby się zapasteryzowały. 

Moja rada dotycząca wszystkich przetworów:- kiedy będą już zimne, należy wynosić do chłodnego i ciemnego miejsca. Jeśli trzymamy w cieple, często powstaje pod pokrywką pleśń


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Szwedzkie pierniczki PEPPARKAKOR rodem z IKEA

Gołąbki z kaszą bulgur

Mufinki bananowe